Jammerbugt Bedemand: Når omsorg og faglighed går hånd i hånd

Foto: Jammerbugt Bedemand.
dato

Med næsten to årtiers erfaring som bedemand har Kirsten Steffensen opbygget et trygt og lokalt forankret sted, hvor familier i sorg kan finde støtte. Siden 1. januar 2015 har hun stået i spidsen for Jammerbugt Bedemand, som for mange i området er blevet det naturlige valg, når livet tager en svær drejning.

Kirsten er kendt for sin nærværende tilgang og store omsorg for de mennesker, hun møder. Hendes forretning er ikke bare drevet af erfaring, men også af en stærk forpligtelse til at gøre tingene ordentligt – både menneskeligt og fagligt.

Foto: Jammerbugt Bedemand

Jammerbugt Bedemand er brancheautoriseret gennem Danske Bedemænd, og den autorisation er i bund og grund en blåstempling af, at tingene er i orden. Det er en sikkerhed for de pårørende – og en måde at få luget brodne kar ud, som der desværre også findes i branchen. Det betyder blandt andet, at:

  • Bedemændene er fagligt uddannede.
  • GDPR-reglerne altid bliver overholdt.
  • Alle aftaler med pårørende er skriftlige.
  • Priser og ændringer bliver meldt klart ud.
  • Priseksempler ligger frit tilgængeligt online.
  • Eventuelle provisionsaftaler med leverandører er oplyst.
  • Der er en garantiordning på 100.000 kr.
  • Der ikke har været klagesager hos Nævnenes Hus de seneste tre år.

"Det gælder om at være vågen og kritisk, når man søger efter bedemandsforretninger online." fortæller Kirsten og opfordrer alle til at kigge efter om forretningen er medlem af brancheforeningen – og til at søge råd fra venner, naboer og familie.

Kirsten har desværre erfaring med at enkelte aktører i branchen misbruger både navn og logo fra deres konkurrenter – og dermed gør det meget sværere for de efterladte at finde en bestemt bedemandsforretning.

”Og hvis du prøver at ringe til os hos Jammerbugt Bedemand, så skal du insistere på at tale med Allan eller Kirsten. Vi er ikke på ferie, selvom stemmen i den anden ende påstår det,” fortæller hun.

For Kirsten er det vigtigt, at de pårørende føler sig trygge hele vejen igennem forløbet. Det afspejles i virksomhedens slogan: ”Omsorg, etik og god service”.

Vil man vide mere eller komme i kontakt, kan man besøge Jammerbugt Bedemands hjemmeside eller deres Facebookside.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Jammerbugt Bedemand v/ Kirsten Steffensen
åbningstider

​Kontakt os for en personlig samtale. ​Du er meget velkommen til ringe til os på telefon 98 20 44 44 - også aften og weekend - eller sende os en e-mail til kirsten@jammerbugt-bedemand.dk, hvis du har spørgsmål.