Vil du være med til at stå i spidsen for det specialpædagogiske område sammen med skoler og dagtilbud i Jammerbugt Kommune?
Vi søger en struktureret, faglig koordinator, der med en fast hånd på driften kan bidrage til styringen af det specialpædagogiske område i Jammerbugt Kommune.
Vil du være ankerperson for det specialpædagogiske område i Jammerbugt Kommune? Og vil du være med til at understøtte skolernes og dagtilbuddenes inkluderende indsats i både almen- og specialområdet i et tæt og forpligtende samarbejde med PPR-afdelingen? Så tilbyder Jammerbugt Kommune en spændende, udviklende stilling som faglig koordinator, hvor du bl.a. bliver formand for visitationsudvalget på skole- og dagtilbudsområdet.
Sammen arbejder vi hver dag for at styrke inkluderende læringsmiljøer, specialpædagogisk støtte og specialundervisning, så flere børn og unge med særlige behov får den støtte, de har brug for – hvad enten det er i dagtilbud, i de almene miljøer i grundskolen eller i specialtilbud. Med afsæt i - og viden om – gældende lovgivning på området, har vi brug for dig til at understøtte og vejlede ledere og eksterne samarbejdspartnere i at skabe de bedst mulige forsætninger for alle børns trivsel, dannelse og læring.
Om stillingen
Du refererer direkte til Skole- og dagtilbudschefen. Til daglig vil du få en stor berøringsflade med en lang række interne og eksterne samarbejdspartnere. Den faglige koordinator er - som en del af den samlede specialpædagogiske opgaveløsning - opsøgende og engageret på tværs af forvaltninger og institutioner. Specielt vil samarbejdet med PPR-afdelingen, skoler og dagtilbud vægtes højt.
Dine arbejdsopgaver er at:
- være formand for visitationsudvalget. Som formand har man kompetence til at træffe afgørelser i konkrete indstillinger til visitationsudvalget ift. indstillingen af børn med specialpædagogiske støttebehov. Herunder indkalde relevante parter til visitationsudvalgsmøder.
- samarbejde med øvrige kommuner om placering af anbragte børns dagtilbud og skoletilbud
- koordinering af det samlede specialområde. Herunder sparring med ledelse og bidrage til at sikre løbende tilpasning af kommunens tilbudsvifte.
- være tovholder for netværk af afdelingsledere fra skoler og daginstitutioner med specialtilbud.
- sikre et tæt og konstruktivt samarbejde med PPR som bindeled mellem skoler og dagtilbud.
- sikre faglig, økonomisk og ledelsesmæssig bæredygtighed på det specialpædagogiske område
- bistå med sparring omkring relevant lovgivning. Både love på skole- og dagtilbudsområdet samt principiel forvaltningslov.
- håndtere forældrehenvendelser
Uddannelse og kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant specialpædagogisk uddannelse og eller erfaring – f.eks. en psykologfaglig uddannelse eller erfaring fra specialområdet som fx afdelingsleder. Din uddannelsesbaggrund er ikke afgørende, da det væsentligste er, at du fremstår som en troværdig samarbejdspartner, der kan skabe mening for både forældre, dagtilbud og skoler, samt tværfaglige samarbejdspartnere.
Dit blik skal altid være på, hvordan organisationen kan sikre, at børnene i Jammerbugt Kommune tilbydes det rette faglige og pædagogiske tilbud i forhold til barnets særlige behov. Dette naturligvis under hensyntagen til gældende lovgivning, de økonomiske rammer samt organisatoriske vilkår og muligheder.
Vi forventer, at du:
- Har stærke relationelle kompetencer
- Forstår at udvikle et tillidsfuldt samarbejde
- Har viden og indsigt i lovgivning samt kendskab til nationale målsætninger på uddannelsesområdet
- Arbejder systematisk og struktureret
- Interesse og flair for det økonomisk felt
- Erfaring fra en politisk ledet organisation – f.eks. fra skoleledelse eller PPR.
- Stærke kommunikative kompetencer og herunder erfaring med et konstruktivt forældresamarbejde
- Et udfordrende og spændende arbejdsmiljø med en høj grad af selvstændighed og ansvar i opgaveløsningen.
- Gode muligheder for faglig opdatering og relevant kompetenceudvikling
- En uhøjtidelig og engageret organisation, der sætter samarbejde og helhedstænkning højt.
- Et godt arbejdsmiljø blandt dygtige og hjælpsomme kolleger.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er en fast stilling med opstart den 1. oktober 2025. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt.
Løn i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løn.
Arbejdssted: Børne- og Familieforvaltningen, Skole- og Dagtilbud, Fjerritslev Rådhus, Danmarksgade 1, 9690 Fjerritslev.
Ansøgningen skal være os i hænde senest den 20. august 2025 kl. 24.00.
Der afholdes ansættelsessamtaler mandag den 25. august og onsdag den 27. august 2025.
For yderligere oplysninger eller spørgsmål om stillingen kontaktes Skole- og dagtilbudschef Helle N. Pedersen på telefon 41 91 24 21.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Jammerbugt Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Børne- og Familieforvaltningen, Danmarksgade, 9690 Fjerritslev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a8f15648-a640-42fe-bba0-9a49075e79d9